Blog

Opskrift: Sød risgrød med nudler og gurkemeje

Risgrød med nudler og gurkemeje – en grød du kan spise både til morgen, middag og aften, og som tilfredsstiller trangen til at spise noget der både er fra det søde og det salte køkken. Grøden er samtidig lidt som en fusion mellem en traditionelle havregrød og den velkendte risengrød.

Jeg kan ret godt lide at lege med vores ide om hvad der hører til det salte og det søde køkken samt hvad vi putter i kategorierne morgenmad, frokost og aftensmad. Men det skulle jeg måske skrive et længere blogindlæg om. I hvert fald er denne risgrød et godt eksempel på netop det. Den er så lækker at jeg kan spise den når som helst på dagen, og den gør mig mæt på alle tænkelige plan.

Hvis du også afprøver opskriften, så efterlad gerne en kommentar nederst på siden eller tag mig på Instagram @christinebonde.

Opskrift på sød risgrød med nudler og gurkemeje

Ingredienser
til 1 person

  • 50 g hvide risnudler (eller 1½ dl risflager)
  • 1½ dl blancherede blomkålsris
  • 2 dl filtreret vand
  • 1½ dl kokosmælk (rismælk fungerer også men gør konsistensen lidt mindre cremet og så skal mængden af vand nedjusteres lidt)
  • Evt. 1 spsk kokosfløde (den fede del af kokosmælken)
  • 1 tsk Brain Blend*
  • 1 tsk friskhakket ingefær

Forslag til toppings

*alternativt kan du lave din egen krydderiblanding af gurkemeje, ingefær, Ceylon kanel og sort peber

Fremgangsmåde

  1. Bland alle ingredienserne sammen i en lille gryde.
  2. Kog grøden i ca. 5 minutter (eller indtil du opnår den ønskede konsistens) ved middelhøj varme og rør rundt undervejs.
  3. Anret grøden i en skål og afslut med dine yndlingstoppings.

Indlægget indeholder reklame-links (læs mere om min reklame-politik her)