Min træningsuge: Styrketræning & BE LOUD

_mg_8900

Jeg har i en lang periode ikke haft lyst til at bevæge mig ned i fitnesscenteret. I hvert fald ikke for at træne på egen hånd. Jeg tror faktisk det udsprang af, at jeg netop havde gennemført min 30-dages Bikram yoga challenge, hvor jeg hver dag havde været i nogle omgivelser, hvor stemningen var en helt anden og hvor folk havde et helt andet forhold til deres krop og velvære.

Det hænger selvfølgelig også sammen med at min tilgang til træning har ændret sig, hvilket jeg har skrevet om i et tidligere indlæg; “Jeg gider ikke træne.  Mit fokus er stadig at bevæge mig så meget og så alsidigt som muligt (under de forhold der nu er), og i øjeblikket kan jeg mærke at min krop (og især min skolioseryg) trænger til noget der er mere styrkepræget. Derfor har jeg været mere nede i fitnesscenteret sammenlignet med de seneste måneder. I øvrigt er jeg ved at lave nogle træningsprogrammer som jeg lige vil afprøve på egen krop gennem de kommende uger for at se om de eventuelt skal bruges til noget andet på et senere tidspunkt 😉

Meningen med det her indlæg var egentlig bare at give jer et lille indblik i, hvordan en uges træning kunne se ud for mig. Lad mig endelig vide om det er noget I kunne tænke jer at jeg fortsætter med.

mandag ⎠ styrketræning i Fitnessdk Royal

Ugens første styrketræningspas var præcis som jeg elsker det; hårdt og kort. Jeg fik endda at vide af en random dude at jeg så utroligt fokuseret ud under træningen. Mon ikke bare jeg skal tage det som et kompliment? Hæhæ.

A1: 3×8 BB squat til box med 3 sekunder stop i bunden
A2: 3×20 KB swings

B1: 3×12 BB goodmornings
B2: 3×10 BB push press

C1: 4×8 split squat
C2: 4×3 chins (negative reps – 10 sekunder)

tirsdag ⎠ styrketræning i Fitnessdk Parken

Jeg skal love for at jeg havde ondt i ballerne efter mandagens træning, så de der dødløft jeg egentlig havde planlagt, valgte jeg liiige at udskyde til en anden dag. Benene fik dog ikke helt fri. 

A1: 4×8 step-ups
A2: 4×8 cable leg curl
A3: 3×12 wide grip pull down

B1: 3×10 straight-arm push down
B2: 3×10 close grip seated cable row

C1: 3×10 lying lateral raise
C2: 3×5 TRX IYT

onsdag ⎠ undervisning i CXWORX + BODYFLOW Fitnessdk Parken

I dag var overkroppen ret hårdt ramt, så jeg måtte have mit pokerfjæs på for at undervise i CXWORX da det nye program går ret meget ud over især skuldre og ryg efter min mening.

torsdag ⎠ styrketræning i Fitnessdk Parken

Jeg har ind i mellem problemer med mit højre knæ – eller rettere sagt brusken i mit højre knæ. Jeg fik faktisk ret ondt under den her træning, så jeg måtte skalere ned og lave nogle af øvelserne uden vægt. Faktisk måtte jeg helt droppe det sidste sæt lunges fordi jeg synes at smerten blev værre.

A1: 3×15 cable pull through
A2: 3×10 wide grib seated cable row

B1: 3×10 KB walking lunges
B2: 3xmax tricep push-ups

C1: 3×10 KB Arnold press
C2: 3×10 DB seated rotator cuff

fredag ⎠ BODYFLOW øvesession med teamet til BE LOUD

Fredag var egentlig planlagt som dødløftsdag, men mit knæ ville simpelthen ikke være med til noget som helst, så jeg droppede styrketræningen.

lørdag ⎠ undervisning i BODYFLOW til BE LOUD på Docken

Jeg ville egentlig have klemt et styrketræningspas ind om formiddagen (da mit program egentlig indebærer 4 ugentlige træninger), men jeg endte med at sidde begravet i koreografi til aftenens event (hvor jeg så endte med at deltage på BODYSTEP hvilket ikke ligefrem var noget kønt syn!).

søndag ⎠ undervisning i CXWORX + BODYFLOW

Min krop og mit hoved var fuldstændig bombet efter lørdagens event, så jeg røg direkte hjem på sofaen efter at jeg havde undervist mine to søndagshold i Fitnessdk Adelgade. Til gengæld føltes mit knæ meget, meget bedre i dag.

Det er faktisk meget sjovt og lærerigt for mig selv at sætte min træningsuge op på den her måde. På én eller anden måde ser jeg den lige på en lidt anden måde. Jeg forstår fx ikke hvorfor jeg ikke har været ude at gå flere ture eller andet i den stil, men mit fokus på BE LOUD-eventet har simpelthen været så stort, at jeg ikke kunne overskue andet end lige præcis det jeg havde planlagt – hvilket så heller ikke holdt 100% pga. et knæ der drillede lidt.

Christine_bottom_2

9 Replies to “Min træningsuge: Styrketræning & BE LOUD”

  1. Jeg kan rigtig godt lide de her indlæg. “En dag i mad” er jeg også vild. Det er dejligt nemt at forholde sig til og motiverende. Og lækkert du nævner det med dit knæ. Er med på at det ikke var fedt for dig, men super realistisk og menneskeligt for os læsere. Altså vi har jo alle skavanker og må tilpasse 😉
    Og tak for en rar og motiverende blog.

    1. Christine Bonde says: Svar

      Tak for alle de pæne ord ☺️ Og jeg er helt med på hvad du mener ift. det med knæet. Jeg har masser af skavanker, så hvis jeg fortsætte med de her indlæg, skal I nok komme til at høre om dem. Hehe.

  2. Jeg er enig med Karen – synes det er rigtig spændende. Især når jeg har været på dine hold og set hvor stærk og fit du er – det kommer man jo ikke sovende til :-)
    Men ja, gerne flere af dem. Særligt når du varierer din træning meget. Det gør jeg også selv, da jeg keder mig hurtigt. Og har også selv skavanker med knæ og skinnebensbetændelse, djævlens værk ;-)

    1. Christine Bonde says: Svar

      Det var virkelig sødt sagt! Tak, Pernille ☺️
      Jeg er lidt ambivalent med de her indlæg, fordi jeg for alt i verden ikke vil have folk til at tro, at min måde er den mest optimale måde for alle. Omvendt synes jeg det er en fin måde at give lidt inspiration på. Og ja, variation (sammen med alsidighed) er nærmest kodeordet for mig og kan faktisk være vejen ud af en skade 😃

      1. Det kan jeg godt forstå! Det kan være nødvendigt at være meget specifik omkring, at man skal finde sin egen vej. Men jeg håber, du finder en måde at inspirere os læsere på uden folk blindt følger trop – hvis det giver mening :)

  3. Jeg vil også gerne se flere af de her indlæg, det er altid godt med noget inspiration.
    Jeg ved ikke om det bare er mig, men jeg er altså ikke så god til alle de der navne, jeg er ret vant til bare at træne selv og derfor har jeg aldrig brug for at kalde mine øvelser noget, så jeg fatter hat af det der KB, DB, BB og cabel.?😅

    1. Christine Bonde says: Svar

      Så kan du lige få den hurtige oversættelse her:
      KB = kettlebell
      DB = dumbbell (håndvægt)
      BB = barbell (vægtstang)
      Cable = kabeltræk
      Tak for feedback 😃

  4. Meget inspirerende! Syntes godt nok det kan være svært nogen gange at finde motivation til træningen men dit program ser jo også vildt ud! Har dog lige fået denne https://www.hunkemoller.dk/dk_da/25558-hkmx-the-pro-sport-bra-level-3-blue-113417.html ind af døren så det hjælper lidt på det! Knus Julie <3

    1. Christine Bonde says: Svar

      Hvor er jeg glad for at du ser det som både inspirerende og motiverende!
      Vildt ved jeg nu ikke om det er, hihi 😄

Skriv et svar