Sunde frugtstænger i 2 udgaver

Grøn smoothie med gulerod og selleri

For første gang i rigtig rigtig rigtig RIGTIG lang tid måtte jeg bukke under for en influenzalignende tilstand sidste weekend, og jeg har en mistanke om at det skyldes at jeg har stresset liiidt for meget gennem den seneste eksamensperiode. Jeg havde næsten glemt hvor irriterende det er at være syg og hvor hjælpeløs og pylret jeg føler mig (indrømmet), så jeg besluttede ret hurtigt at min næste sygedag ikke skal komme i den nærmeste fremtid. Jeg er overbevist om at kosten er alfa-omega når man gerne vil holde sig sund og rask, så jeg har bestemt mig for at der skal skrues ekstra meget op for grøntsagerne for at få så mange vitaminer, antioxidanter m.m. ind som muligt – og derfor dette indlæg! Indtil nu har jeg nemlig ikke været særligt god til at spise grøntsager til dagens første måltid, så nu prøver jeg sgu at drikke dem! Jeg ejer desværre ikke en juicer, så indtil videre bliver det smoothies. Weekendens eksperimenter gav et par gode resultater, men den jeg vil dele med jer er især god fordi den indeholder nogle ingredienser som næsten altid er i mit hjem.

Grøn smoothie med gulerod og selleri 

1 gulerod
1 stængel selleri
½ moden avokado
1 stor håndfuld frisk spinat
½ økologisk citron (ikke kun skal eller saft, men alt fra citronen pånær kernerne)
Soyamælk
Vand (+ isterninger evt.)

Alle ingredienser skal såmænd bare i foodprocessoren og blendes indtil konsistensen er cremet og uden klumper. Alt efter hvor syrlig/frisk eller sød man vil have sin smoothie kan man ændre mængden af citron (eller lime) og proteinpulver. Hvis ikke man har proteinpulver vil jeg tro man skal forsøge sig med æble eller banan og eventuelt noget almindeligt vaniljepulver. Vand og soyamælk kommer man i indtil man får den ønskede konsistens. Der bliver til 2 store glas.

Jeg har fået det her til morgenmad hele ugen sammen med 2 blødkogte æg – virkelig lækkert! Lad mig endelig høre om I har lyst til flere opskrifter på grøntsagssmoothies 🙂

Translation: I’ve decided to incorporate even more veggies in my diet to make sure I get tons of vitamins and antioxidants. I’m not very good at eating vegetables for breakfast so now I’ll try to drink them as a smoothie instead! This smoothie contains celery, avocado, carrot, spinach, lemon, soy milk and water, and it’s soooo good.  

   

2 kommentarer

  • Astrid

    Ville elske opskrifter på flere grønsagssmoothies – det er skønt med lidt inspiration! 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Sofie

    Det er også rigtig lækkert at putte noget ingefær i 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar

WRITE A COMMENT

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Sunde frugtstænger i 2 udgaver