Glutenfri grød – super mættende morgenmad

Glutenfri grød christinebonde

Jeg elsker grød om morgenen, men det er meget sjældent (faktisk sker det aldrig) at jeg laver helt almindelig havregrød med de traditionelle finvalsede havregryn. Det bliver simpelthen for kedeligt til min smag. Derfor plejer jeg at blande lidt forskelligt, og i dag lavede jeg min morgengrød på glutenfri havregryn, boghvedegryn og hirseflager – en virkelig lækker kombi!

Jeg kogte grøden op med vand og soyamælk og tilføjede desuden en æggehvide samt vanilje og masser af kanel. Da grøden var færdig blandede jeg den op med 1 spsk. hørfrøolie og brugte banan, mandler og blåbær (og endnu mere kanel) som topping. Haps!

Hvordan foretrækker du din grød om morgenen?

Translation: I love my morning porridge and today I made it from gluten free oats, buckwheat flakes and millet flakes and topped with almonds, blueberries, banana and cinnamon. To add more protein, I cooked the porridge with an egg white, and to get some omega 3 I added a tablespoon of flaxseed oil.

4 Replies to “Glutenfri grød – super mættende morgenmad”

  1. Elsker – elsker grød om morgen ;)
    Lige nu er hittet glutenfri havregrød med æggehvide og masser kanel. Når det så er kogt færdigt og kølet lidt af, laver jeg en lille “creme” af moste frosne hindbær, laktosefri yoghurt, vaniljepulver og lidt stevia, og topper havregrøden med. For at jeg også får lidt sundt fedt (og knas ;-) ), drysser jeg lidt hakkede valnødder og hørfrø over. Mums siger jeg bare ;-P

    1. Christine Bonde says: Svar

      Jeg er virkelig også fan! Og det gælder alle mulige former for grød.
      Åååh, din version lyder godt nok mums! Hvor køber du laktosefri yoghurt?

      1. Netto er begyndt at føre det fra Levevis og så er den ovenikøbet økologisk :-)

        1. Christine Bonde says: Svar

          Fedt! Er den også sukkerfri?

Skriv et svar