10 ting jeg elsker ved Bikram yoga

_39A0075

_39A0103

Jeg er nu på dag 23 i min 30-dages udfordring og synes efterhånden jeg har samlet så mange indtryk og erfaringer at jeg kan fortælle lidt mere overordnet om de positive ting i forløbet. Måske kan det give nogle af jer blod på tanden og mod til at give udfordringen et forsøg?

  1. Atmosfæren i yogastudiet. Jeg skal selvfølgelig ikke kunne sige om det gælder alle steder, men hos Bikram Yoga Copenhagen er der bare den mest afslappende og imødekommende stemning hvor folk hygger sig og både kan grine højt og have intense samtaler. Til sammenligning bliver jeg nærmest helt anspændt bare ved tanken om at skulle tilbage til et almindeligt fitnesscenter hvor tempoet og stressniveauet er noget helt andet… #NOOOO
  2. Bedre søvn. Hvis man lige kunne tage den møghamrende irriterende byggelarm uden for mit soveværelsesvindue ud af ligningen, ville min søvn være meget tæt på perfekt. Jeg har den dejligste, fysiske træthedsfornemmelse i kroppen når jeg lægger mig i sengen, og jeg har meget lettere ved at skrue ned for mit tankemylder og dermed undgå at ligge og spekulere for meget inden jeg falder i søvn.
  3. Jeg får inspiration til mine BODYFLOW-hold. Især i forhold til meditationsdelen og generelt hvordan jeg kan forny mig i mine set-up cues.
  4. At jeg lærer noget hver gang. Jeg vil faktisk gå så vidt og sige at jeg bliver en lille smule klogere efter hver klasse. Klogere på mig selv, klogere på en specifik øvelse, klogere på effekten af vejrtrækning osv.
  5. Behandling, træning og motion i én. Behandling fordi det, især i forhold til min skolioseryg, gør det ud for fx en Body-SDS behandling eller en tur til massør eller fysioterapeut. Træning fordi jeg træner mig selv i at holde fokus, ikke give op, blive bedre til de forskellige øvelser osv. Motion fordi jeg får pulsen op og bevæget min krop, ganske enkelt.
  6. Bedre fordøjelse. Jeg tror ogå det hænger sammen med at der er sket noget godt med min appetitregulering, men jeg kan tydeligt se og mærke på min mave at den er mindre oppustet sammenlignet med før jeg startede på udfordringen.
  7. At arbejde med det mentale. Som før nævnt bliver jeg inspireret på et højere plan, og jeg har fået så mange ideer og redskaber som jeg kan bruge både under timen og i min hverdag.
  8. At holde fokus på mig selv. Jeg tror de fleste har prøvet at være til en yogatime og få øje på sidemanden som er meget mere smidig eller som bare har meget mere styr på alle øvelserne. Jeg oplever slet ikke den der trang til at sammenligne fordi jeg bliver opfordret til at være 100% fokuseret på mig selv. Det er jeg i øvrigt også nødt til, for hvis jeg flytter blikket eller lader tankerne glide over på noget andet, mister jeg balancen, min koncentration og min mulighed for at få det optimale udbytte af øvelserne.
  9. At jeg glemmer tiden og føler at jeg er er et helt andet sted – nærmest som om jeg befinder mig i en tidslomme hvor alting omkring mig er sat på pause. Det er så befriende at der ikke er noget ur i lokalet og at instruktørerne aldrig (det har jeg i hvert fald ikke oplevet) lægger vægt på hvor lang tid der er tilbage af klassen.
  10. Følelsen når jeg går fra studiet; at have gjort noget GODT for mig selv og investeret 90 minutter i mit helbred.

Hold øje med bloggen i morgen hvis du også gerne vil høre lidt om hvad jeg elsker knap så meget ved Bikram yoga ;-)

Today is day 23 in my 30-day Bikram yoga challenge. I’ve tried to gather some of my best experiences from the last three weeks in a “10 things I love about Bikram yoga” list.

Christine_bottom_2

Skriv et svar